<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
		>
<channel>
	<title>Коментари по ЗЕЛЕНИТЕ</title>
	<atom:link href="http://www.zelenite.bg/comments/feed" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://www.zelenite.bg</link>
	<description>Официален сайт на ЗЕЛЕНИТЕ</description>
	<lastBuildDate>Tue, 09 Mar 2010 10:20:53 +0200</lastBuildDate>
	<generator>http://wordpress.org/?v=2.9.2</generator>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<xhtml:meta xmlns:xhtml="http://www.w3.org/1999/xhtml" name="robots" content="noindex" />
	<item>
		<title>Коментари по Теодор Дечев и ЗЕЛЕНИТЕ в акция срещу лошо поддържаните тротоари в столицата от Тихомир</title>
		<link>http://www.zelenite.bg/1923/comment-page-1#comment-10514</link>
		<dc:creator>Тихомир</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 09 Mar 2010 10:20:53 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.zelenite.bg/?p=1923#comment-10514</guid>
		<description>А тротоарите какво общо имат със зелените и кмета?</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>А тротоарите какво общо имат със зелените и кмета?</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Коментари по Призив до народните представители: 30 км буфер около Натура 2000 ще защити България от ГМО от Шоколад</title>
		<link>http://www.zelenite.bg/2597/comment-page-1#comment-10503</link>
		<dc:creator>Шоколад</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 08 Mar 2010 09:27:16 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.zelenite.bg/?p=2597#comment-10503</guid>
		<description>Управляващите се оплетоха като пате в калчища. Ако допуснем, че Нона Караджова казва истината, то ще излезе, че Бойко Борисов и Цецка Цачева са излъгали.
Според Караджова законът не ни пази от ГМО, а Бойко Борисов и Цецка Цачева обещаха да ни опазят.


Запитване
От майки и граждани за България-свободна от ГМО

относно
Проекта за Закона за Изменение и Допълнение на Закона за генетично модифицираните организми, приет в Комисията по околната среда и водите към Народното събрание на Република България

Болшинството от българските граждани не знаеха какво е значението на неясните формулировки “освобождаване в околната среда” и “пускане на пазара”, използвани в ЗГМО и в Директива 2001/18/ЕО. 

Като се има предвид изказването на министър Нона Караджова, записано в стенограма от заседание на КОСВ с дата 17.02.2010:
“Да, освобождаване в околната среда е за научни опити. В момента сега действащият закон разрешава отглеждане за селскостопански цели на територията на цялата страна. Забраната в „НАТУРА”, 30-километрова зона не се отнася за отглеждането.”

молим да дадете официално тълкуване на тези термини и по-специално:
в коя от двете формулировки попада отглеждането на одобрен от ЕС ГМО (например царевица MON810 и картофи „Амфлора”)?

Ако приемем, че министър Караджова е права, то обещанията на Цецка Цачева и на Бойко Борисов за „никакъв ГМО извън лабораториите” няма да бъдат изпълнени, в случай че бъде приет предложеният законопроект за изменение и допълнение на ЗГМО.

Защото отглеждането на ГМО с търговска цел няма да е забранено дори в зоните от националната екологична мрежа Натура 2000, да не говорим пък за буферната зона от 30 km около тях.

Освен всичко друго, ако бъде приет гласуваният в КОСВ законопроект, ще отпадне безусловната забрана за полеви опити с генетично модифицирана пшеница, лоза, маслодайна роза, тютюн, овошки и зеленчуци, което го прави много по-неприемлив за нас от досега действащия закон.

Освен това в новия закон липсва текст, с който незабавно се започва процедура по въвеждане на предпазна клауза за забрана на разрешените в ЕС генетично модифицирани организми.

Затова ние питаме и молим да ни отговорите преди гласуването на второ четене:
1.   Какво означава “освобождаване в околната среда” и включва ли отглеждане на ГМО за цели, различни от научните?
2.   Какво означава “пускане на пазара” и включва ли отглеждане на ГМО за каквито и да било цели?
3.   Ще може ли законно да се отглеждат със стопанска цел царевица MON810 и картофи „Амфлора” в Натура 2000 и в 30-километровия защитен пояс? 
4.   Ще задействате ли ВЕДНАГА предпазна клауза за разрешените в Европа царевица MON810 и картофите „Амфлора”?
5.   Ще оставите ли сегашния текст за забрана за полеви опити с генетично модифицирани пшеница, лоза, маслодайна роза, тютюн, овошки и зеленчуци?
6.   Какви ГМО са били отглеждани досега в България – законно и незаконно, в коя община и на какви площи? Какви с предприетите санкции при констатирани незаконни насаждения с ГМО?
7.   България ще се присъедини ли незабавно към Италия в европейската анти-ГМО коалиция?
8.   Ще приемете ли първо стратегия за България – свободна от ГМО и с приоритет екологично чиста земя, биоземеделие, екотуризъм и опазване на биоразнообразието, която да бъде ръководна за всички действия и актове на държавните органи, включително и на законотворческия?

Не забравяйте, че 3/4 от българските граждани не желаят в България да бъде отглеждано нито едно стръкче ГМО, освен в лабораториите. Ваш дълг е да формулирате правилно текстовете в ЗГМО, така че реално да бъде изпълнена волята на народа.

МОЛЯ, ВСИЧКИ ИЗПРАЩАЙТЕ ТОВА ПИСМО ДИРЕКТНО НА ДЕПУТАТИТЕ ТУК:
http://www.parliament.bg/?page=feed&amp;lng=bg&amp;fid=3
списък с имената оттук:
http://www.parliament.bg/?page=ns&amp;lng=bg&amp;nsid=3</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Управляващите се оплетоха като пате в калчища. Ако допуснем, че Нона Караджова казва истината, то ще излезе, че Бойко Борисов и Цецка Цачева са излъгали.<br />
Според Караджова законът не ни пази от ГМО, а Бойко Борисов и Цецка Цачева обещаха да ни опазят.</p>
<p>Запитване<br />
От майки и граждани за България-свободна от ГМО</p>
<p>относно<br />
Проекта за Закона за Изменение и Допълнение на Закона за генетично модифицираните организми, приет в Комисията по околната среда и водите към Народното събрание на Република България</p>
<p>Болшинството от българските граждани не знаеха какво е значението на неясните формулировки “освобождаване в околната среда” и “пускане на пазара”, използвани в ЗГМО и в Директива 2001/18/ЕО. </p>
<p>Като се има предвид изказването на министър Нона Караджова, записано в стенограма от заседание на КОСВ с дата 17.02.2010:<br />
“Да, освобождаване в околната среда е за научни опити. В момента сега действащият закон разрешава отглеждане за селскостопански цели на територията на цялата страна. Забраната в „НАТУРА”, 30-километрова зона не се отнася за отглеждането.”</p>
<p>молим да дадете официално тълкуване на тези термини и по-специално:<br />
в коя от двете формулировки попада отглеждането на одобрен от ЕС ГМО (например царевица MON810 и картофи „Амфлора”)?</p>
<p>Ако приемем, че министър Караджова е права, то обещанията на Цецка Цачева и на Бойко Борисов за „никакъв ГМО извън лабораториите” няма да бъдат изпълнени, в случай че бъде приет предложеният законопроект за изменение и допълнение на ЗГМО.</p>
<p>Защото отглеждането на ГМО с търговска цел няма да е забранено дори в зоните от националната екологична мрежа Натура 2000, да не говорим пък за буферната зона от 30 km около тях.</p>
<p>Освен всичко друго, ако бъде приет гласуваният в КОСВ законопроект, ще отпадне безусловната забрана за полеви опити с генетично модифицирана пшеница, лоза, маслодайна роза, тютюн, овошки и зеленчуци, което го прави много по-неприемлив за нас от досега действащия закон.</p>
<p>Освен това в новия закон липсва текст, с който незабавно се започва процедура по въвеждане на предпазна клауза за забрана на разрешените в ЕС генетично модифицирани организми.</p>
<p>Затова ние питаме и молим да ни отговорите преди гласуването на второ четене:<br />
1.   Какво означава “освобождаване в околната среда” и включва ли отглеждане на ГМО за цели, различни от научните?<br />
2.   Какво означава “пускане на пазара” и включва ли отглеждане на ГМО за каквито и да било цели?<br />
3.   Ще може ли законно да се отглеждат със стопанска цел царевица MON810 и картофи „Амфлора” в Натура 2000 и в 30-километровия защитен пояс?<br />
4.   Ще задействате ли ВЕДНАГА предпазна клауза за разрешените в Европа царевица MON810 и картофите „Амфлора”?<br />
5.   Ще оставите ли сегашния текст за забрана за полеви опити с генетично модифицирани пшеница, лоза, маслодайна роза, тютюн, овошки и зеленчуци?<br />
6.   Какви ГМО са били отглеждани досега в България – законно и незаконно, в коя община и на какви площи? Какви с предприетите санкции при констатирани незаконни насаждения с ГМО?<br />
7.   България ще се присъедини ли незабавно към Италия в европейската анти-ГМО коалиция?<br />
8.   Ще приемете ли първо стратегия за България – свободна от ГМО и с приоритет екологично чиста земя, биоземеделие, екотуризъм и опазване на биоразнообразието, която да бъде ръководна за всички действия и актове на държавните органи, включително и на законотворческия?</p>
<p>Не забравяйте, че 3/4 от българските граждани не желаят в България да бъде отглеждано нито едно стръкче ГМО, освен в лабораториите. Ваш дълг е да формулирате правилно текстовете в ЗГМО, така че реално да бъде изпълнена волята на народа.</p>
<p>МОЛЯ, ВСИЧКИ ИЗПРАЩАЙТЕ ТОВА ПИСМО ДИРЕКТНО НА ДЕПУТАТИТЕ ТУК:<br />
<a href="http://www.parliament.bg/?page=feed&amp;lng=bg&amp;fid=3" rel="nofollow">http://www.parliament.bg/?page=feed&amp;lng=bg&amp;fid=3</a><br />
списък с имената оттук:<br />
<a href="http://www.parliament.bg/?page=ns&amp;lng=bg&amp;nsid=3" rel="nofollow">http://www.parliament.bg/?page=ns&amp;lng=bg&amp;nsid=3</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Коментари по Елате в неделя на митинг концерт: БЪЛГАРИЯ &#8211; СВОБОДНА ОТ ГМО! от Шоколад</title>
		<link>http://www.zelenite.bg/2605/comment-page-1#comment-10502</link>
		<dc:creator>Шоколад</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 08 Mar 2010 09:25:18 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.zelenite.bg/?p=2605#comment-10502</guid>
		<description>Управляващите се оплетоха като пате в калчища. Ако допуснем, че Нона Караджова казва истината, то ще излезе, че Бойко Борисов и Цецка Цачева са излъгали.
Според Караджова законът не ни пази от ГМО, а Бойко Борисов и Цецка Цачева обещаха да ни опазят.

Запитване
От майки и граждани за България-свободна от ГМО

относно
Проекта за Закона за Изменение и Допълнение на Закона за генетично модифицираните организми, приет в Комисията по околната среда и водите към Народното събрание на Република България

Болшинството от българските граждани не знаеха какво е значението на неясните формулировки “освобождаване в околната среда” и “пускане на пазара”, използвани в ЗГМО и в Директива 2001/18/ЕО. 

Като се има предвид изказването на министър Нона Караджова, записано в стенограма от заседание на КОСВ с дата 17.02.2010:
“Да, освобождаване в околната среда е за научни опити. В момента сега действащият закон разрешава отглеждане за селскостопански цели на територията на цялата страна. Забраната в „НАТУРА”, 30-километрова зона не се отнася за отглеждането.”

молим да дадете официално тълкуване на тези термини и по-специално:
в коя от двете формулировки попада отглеждането на одобрен от ЕС ГМО (например царевица MON810 и картофи „Амфлора”)?

Ако приемем, че министър Караджова е права, то обещанията на Цецка Цачева и на Бойко Борисов за „никакъв ГМО извън лабораториите” няма да бъдат изпълнени, в случай че бъде приет предложеният законопроект за изменение и допълнение на ЗГМО.

Защото отглеждането на ГМО с търговска цел няма да е забранено дори в зоните от националната екологична мрежа Натура 2000, да не говорим пък за буферната зона от 30 km около тях.

Освен всичко друго, ако бъде приет гласуваният в КОСВ законопроект, ще отпадне безусловната забрана за полеви опити с генетично модифицирана пшеница, лоза, маслодайна роза, тютюн, овошки и зеленчуци, което го прави много по-неприемлив за нас от досега действащия закон.

Освен това в новия закон липсва текст, с който незабавно се започва процедура по въвеждане на предпазна клауза за забрана на разрешените в ЕС генетично модифицирани организми.

Затова ние питаме и молим да ни отговорите преди гласуването на второ четене:
1.   Какво означава “освобождаване в околната среда” и включва ли отглеждане на ГМО за цели, различни от научните?
2.   Какво означава “пускане на пазара” и включва ли отглеждане на ГМО за каквито и да било цели?
3.   Ще може ли законно да се отглеждат със стопанска цел царевица MON810 и картофи „Амфлора” в Натура 2000 и в 30-километровия защитен пояс? 
4.   Ще задействате ли ВЕДНАГА предпазна клауза за разрешените в Европа царевица MON810 и картофите „Амфлора”?
5.   Ще оставите ли сегашния текст за забрана за полеви опити с генетично модифицирани пшеница, лоза, маслодайна роза, тютюн, овошки и зеленчуци?
6.   Какви ГМО са били отглеждани досега в България – законно и незаконно, в коя община и на какви площи? Какви с предприетите санкции при констатирани незаконни насаждения с ГМО?
7.   България ще се присъедини ли незабавно към Италия в европейската анти-ГМО коалиция?
8.   Ще приемете ли първо стратегия за България – свободна от ГМО и с приоритет екологично чиста земя, биоземеделие, екотуризъм и опазване на биоразнообразието, която да бъде ръководна за всички действия и актове на държавните органи, включително и на законотворческия?

Не забравяйте, че 3/4 от българските граждани не желаят в България да бъде отглеждано нито едно стръкче ГМО, освен в лабораториите. Ваш дълг е да формулирате правилно текстовете в ЗГМО, така че реално да бъде изпълнена волята на народа.

МОЛЯ, ВСИЧКИ ИЗПРАЩАЙТЕ ТОВА ПИСМО ДИРЕКТНО НА ДЕПУТАТИТЕ ТУК:
http://www.parliament.bg/?page=feed&amp;lng=bg&amp;fid=3
списък с имената оттук:
http://www.parliament.bg/?page=ns&amp;lng=bg&amp;nsid=3</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Управляващите се оплетоха като пате в калчища. Ако допуснем, че Нона Караджова казва истината, то ще излезе, че Бойко Борисов и Цецка Цачева са излъгали.<br />
Според Караджова законът не ни пази от ГМО, а Бойко Борисов и Цецка Цачева обещаха да ни опазят.</p>
<p>Запитване<br />
От майки и граждани за България-свободна от ГМО</p>
<p>относно<br />
Проекта за Закона за Изменение и Допълнение на Закона за генетично модифицираните организми, приет в Комисията по околната среда и водите към Народното събрание на Република България</p>
<p>Болшинството от българските граждани не знаеха какво е значението на неясните формулировки “освобождаване в околната среда” и “пускане на пазара”, използвани в ЗГМО и в Директива 2001/18/ЕО. </p>
<p>Като се има предвид изказването на министър Нона Караджова, записано в стенограма от заседание на КОСВ с дата 17.02.2010:<br />
“Да, освобождаване в околната среда е за научни опити. В момента сега действащият закон разрешава отглеждане за селскостопански цели на територията на цялата страна. Забраната в „НАТУРА”, 30-километрова зона не се отнася за отглеждането.”</p>
<p>молим да дадете официално тълкуване на тези термини и по-специално:<br />
в коя от двете формулировки попада отглеждането на одобрен от ЕС ГМО (например царевица MON810 и картофи „Амфлора”)?</p>
<p>Ако приемем, че министър Караджова е права, то обещанията на Цецка Цачева и на Бойко Борисов за „никакъв ГМО извън лабораториите” няма да бъдат изпълнени, в случай че бъде приет предложеният законопроект за изменение и допълнение на ЗГМО.</p>
<p>Защото отглеждането на ГМО с търговска цел няма да е забранено дори в зоните от националната екологична мрежа Натура 2000, да не говорим пък за буферната зона от 30 km около тях.</p>
<p>Освен всичко друго, ако бъде приет гласуваният в КОСВ законопроект, ще отпадне безусловната забрана за полеви опити с генетично модифицирана пшеница, лоза, маслодайна роза, тютюн, овошки и зеленчуци, което го прави много по-неприемлив за нас от досега действащия закон.</p>
<p>Освен това в новия закон липсва текст, с който незабавно се започва процедура по въвеждане на предпазна клауза за забрана на разрешените в ЕС генетично модифицирани организми.</p>
<p>Затова ние питаме и молим да ни отговорите преди гласуването на второ четене:<br />
1.   Какво означава “освобождаване в околната среда” и включва ли отглеждане на ГМО за цели, различни от научните?<br />
2.   Какво означава “пускане на пазара” и включва ли отглеждане на ГМО за каквито и да било цели?<br />
3.   Ще може ли законно да се отглеждат със стопанска цел царевица MON810 и картофи „Амфлора” в Натура 2000 и в 30-километровия защитен пояс?<br />
4.   Ще задействате ли ВЕДНАГА предпазна клауза за разрешените в Европа царевица MON810 и картофите „Амфлора”?<br />
5.   Ще оставите ли сегашния текст за забрана за полеви опити с генетично модифицирани пшеница, лоза, маслодайна роза, тютюн, овошки и зеленчуци?<br />
6.   Какви ГМО са били отглеждани досега в България – законно и незаконно, в коя община и на какви площи? Какви с предприетите санкции при констатирани незаконни насаждения с ГМО?<br />
7.   България ще се присъедини ли незабавно към Италия в европейската анти-ГМО коалиция?<br />
8.   Ще приемете ли първо стратегия за България – свободна от ГМО и с приоритет екологично чиста земя, биоземеделие, екотуризъм и опазване на биоразнообразието, която да бъде ръководна за всички действия и актове на държавните органи, включително и на законотворческия?</p>
<p>Не забравяйте, че 3/4 от българските граждани не желаят в България да бъде отглеждано нито едно стръкче ГМО, освен в лабораториите. Ваш дълг е да формулирате правилно текстовете в ЗГМО, така че реално да бъде изпълнена волята на народа.</p>
<p>МОЛЯ, ВСИЧКИ ИЗПРАЩАЙТЕ ТОВА ПИСМО ДИРЕКТНО НА ДЕПУТАТИТЕ ТУК:<br />
<a href="http://www.parliament.bg/?page=feed&amp;lng=bg&amp;fid=3" rel="nofollow">http://www.parliament.bg/?page=feed&amp;lng=bg&amp;fid=3</a><br />
списък с имената оттук:<br />
<a href="http://www.parliament.bg/?page=ns&amp;lng=bg&amp;nsid=3" rel="nofollow">http://www.parliament.bg/?page=ns&amp;lng=bg&amp;nsid=3</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Коментари по Елате в неделя на митинг концерт: БЪЛГАРИЯ &#8211; СВОБОДНА ОТ ГМО! от Петко Цветков</title>
		<link>http://www.zelenite.bg/2605/comment-page-1#comment-10472</link>
		<dc:creator>Петко Цветков</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 04 Mar 2010 20:35:50 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.zelenite.bg/?p=2605#comment-10472</guid>
		<description>Ко прайм - седим си в къщи и гледаме телевизия, докато мутантите на ни почукат на вратата или да ни изкачат от чинията!</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Ко прайм &#8211; седим си в къщи и гледаме телевизия, докато мутантите на ни почукат на вратата или да ни изкачат от чинията!</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Коментари по Елате в неделя на митинг концерт: БЪЛГАРИЯ &#8211; СВОБОДНА ОТ ГМО! от Шоколад</title>
		<link>http://www.zelenite.bg/2605/comment-page-1#comment-10468</link>
		<dc:creator>Шоколад</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 04 Mar 2010 14:13:56 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.zelenite.bg/?p=2605#comment-10468</guid>
		<description>Махаме тази ЕК (или поне нашия представител). Гражданите на ЕС не искат ГМО. Очевидно тази ЕК не работи в интерес на гражданите.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Махаме тази ЕК (или поне нашия представител). Гражданите на ЕС не искат ГМО. Очевидно тази ЕК не работи в интерес на гражданите.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Коментари по Елате в неделя на митинг концерт: БЪЛГАРИЯ &#8211; СВОБОДНА ОТ ГМО! от Black Wold</title>
		<link>http://www.zelenite.bg/2605/comment-page-1#comment-10467</link>
		<dc:creator>Black Wold</dc:creator>
		<pubDate>Thu, 04 Mar 2010 12:45:33 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.zelenite.bg/?p=2605#comment-10467</guid>
		<description>След като ЕК даде зелена улица на ГМО картофите и царевицата, ко прайм тогава?... ;-)</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>След като ЕК даде зелена улица на ГМО картофите и царевицата, ко прайм тогава?&#8230; <img src='http://www.zelenite.bg/wordpress/wp-includes/images/smilies/icon_wink.gif' alt=';-)' class='wp-smiley' /> </p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Коментари по МВР ще прави електронни досиета на гражданите от Петко Цветков</title>
		<link>http://www.zelenite.bg/2574/comment-page-1#comment-10447</link>
		<dc:creator>Петко Цветков</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 02 Mar 2010 10:46:06 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.zelenite.bg/?p=2574#comment-10447</guid>
		<description>още нещо по темата:
http://mediapool.bg/show/?storyid=162409&amp;srcpos=6</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>още нещо по темата:<br />
<a href="http://mediapool.bg/show/?storyid=162409&amp;srcpos=6" rel="nofollow">http://mediapool.bg/show/?storyid=162409&amp;srcpos=6</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Коментари по ЗЕЛЕНИТЕ за инициативите на гражданското общество във Варна от Петко Цветков</title>
		<link>http://www.zelenite.bg/1995/comment-page-1#comment-10446</link>
		<dc:creator>Петко Цветков</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 02 Mar 2010 10:43:22 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.zelenite.bg/?p=1995#comment-10446</guid>
		<description>http://www.mediapool.bg/show/?storyid=162485&amp;srcpos=5</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p><a href="http://www.mediapool.bg/show/?storyid=162485&amp;srcpos=5" rel="nofollow">http://www.mediapool.bg/show/?storyid=162485&amp;srcpos=5</a></p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Коментари по Призив до народните представители: 30 км буфер около Натура 2000 ще защити България от ГМО от Петко Цветков</title>
		<link>http://www.zelenite.bg/2597/comment-page-1#comment-10445</link>
		<dc:creator>Петко Цветков</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 02 Mar 2010 10:24:44 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.zelenite.bg/?p=2597#comment-10445</guid>
		<description>Учените да си правят опитите в лабораториите. ГМО нямат място в природата и ако някой мисли че може да контролира процесите в природата, включително в опитните полета то той просто се мисли за господ.</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Учените да си правят опитите в лабораториите. ГМО нямат място в природата и ако някой мисли че може да контролира процесите в природата, включително в опитните полета то той просто се мисли за господ.</p>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>Коментари по Забрана на цианидите в Унгария! от Петко Цветков</title>
		<link>http://www.zelenite.bg/2034/comment-page-1#comment-10444</link>
		<dc:creator>Петко Цветков</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 02 Mar 2010 10:11:04 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://www.zelenite.bg/?p=2034#comment-10444</guid>
		<description>И ГЕРБ клекна на Дънди!

В Стандарт, 9 стр.

Влагат 170 млн. в “Челопеч”
 Мащабните инвестиции в страната са важни не само по време на криза. Това
заяви вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков, който вчера
посети рудник &quot;Челопеч&quot;. Канадската компания &quot;Дънди Прешъс Металс Инк.&quot;
(ДПМ) стопанисва рудник &quot;Челопеч&quot; от 2004 г. и оттогава в модернизация на
мината и в рекултивационни дейности са инвестирани над 300 млн. лева.
Планирани са още 170 млн. лева инвестиции в разширяване на производството на
златно-меден концентрат. В разговорите със Симеон Дянков ръководството на
&quot;Челопеч Майнинг&quot; ЕАД го запознаха с постигнатото в мината до момента и
проектите на канадската компания &quot;Дънди Прешъс Металс Инк.&quot; в България. На
срещата участваха народни представители от ГЕРБ и кметовете на Пирдоп и
Челопеч. По време на разговора Дянков зададе конкретни въпроси по проектите
на компанията ДПМ в България и заяви готовност правителството и в бъдеще да
осъществява активен диалог с представители на минния бранш. Министър Дянков
постави пред мениджмънта на &quot;Челопеч Майнинг&quot; ЕАД въпроса за бъдещето на
общинската болница в Пирдоп, като призова бизнеса заедно с общината да
работи за подобряване на здравното обслужване на местните хора</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>И ГЕРБ клекна на Дънди!</p>
<p>В Стандарт, 9 стр.</p>
<p>Влагат 170 млн. в “Челопеч”<br />
 Мащабните инвестиции в страната са важни не само по време на криза. Това<br />
заяви вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков, който вчера<br />
посети рудник &#8222;Челопеч&#8220;. Канадската компания &#8222;Дънди Прешъс Металс Инк.&#8220;<br />
(ДПМ) стопанисва рудник &#8222;Челопеч&#8220; от 2004 г. и оттогава в модернизация на<br />
мината и в рекултивационни дейности са инвестирани над 300 млн. лева.<br />
Планирани са още 170 млн. лева инвестиции в разширяване на производството на<br />
златно-меден концентрат. В разговорите със Симеон Дянков ръководството на<br />
&#8222;Челопеч Майнинг&#8220; ЕАД го запознаха с постигнатото в мината до момента и<br />
проектите на канадската компания &#8222;Дънди Прешъс Металс Инк.&#8220; в България. На<br />
срещата участваха народни представители от ГЕРБ и кметовете на Пирдоп и<br />
Челопеч. По време на разговора Дянков зададе конкретни въпроси по проектите<br />
на компанията ДПМ в България и заяви готовност правителството и в бъдеще да<br />
осъществява активен диалог с представители на минния бранш. Министър Дянков<br />
постави пред мениджмънта на &#8222;Челопеч Майнинг&#8220; ЕАД въпроса за бъдещето на<br />
общинската болница в Пирдоп, като призова бизнеса заедно с общината да<br />
работи за подобряване на здравното обслужване на местните хора</p>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>
